Είναι η ποίηση απαισιόδοξη ή οι ποιητές;
Στερεοτυπικά σχεδόν όλοι μας τείνουμε να διαπιστώσουμε το μελαγχολικό κλίμα της σύγχρονης ποίησης.
Κι όμως οι συλλογές και τα ποιήματα που ανακλούν μία αισιόδοξη οπτική δεν είναι λίγες. Καθώς η ποίηση ως τέχνη στόχο έχει μέσα από τη διέγερση συναισθημάτων να αφυπνίσει συνειδήσεις, προκαλεί ερωτήματα∙ οδηγεί σε στοχαστικές αναζητήσεις και δημιουργεί ταυτότητες κοινωνικές.
Και αυτή η στοχαστική διάθεση δεν είναι αποκλειστικά πεσιμιστική.
Στερεοτυπικά σχεδόν όλοι μας τείνουμε να διαπιστώσουμε το μελαγχολικό κλίμα της σύγχρονης ποίησης.
Κι όμως οι συλλογές και τα ποιήματα που ανακλούν μία αισιόδοξη οπτική δεν είναι λίγες. Καθώς η ποίηση ως τέχνη στόχο έχει μέσα από τη διέγερση συναισθημάτων να αφυπνίσει συνειδήσεις, προκαλεί ερωτήματα∙ οδηγεί σε στοχαστικές αναζητήσεις και δημιουργεί ταυτότητες κοινωνικές.
Και αυτή η στοχαστική διάθεση δεν είναι αποκλειστικά πεσιμιστική.
Η ποιητική συλλογή του Άγγελου Μητσόπουλου, «πορτραίτα» (2013) επιβεβαιώνει αυτή την οπτική. Η νεανική αισιοδοξία και η διάθεση αγώνα για ζωή, φωτίζει με νότες αισιοδοξίας όλη τη συλλογή. Η ζωντάνια του στίχου και η κίνηση των εικόνων με τη φωτεινότητά τους διαμορφώνουν ένα οπτιμιστικό πεδίο αντιμετώπισης των προβλημάτων της ζωής. Το βασικό στοιχείο στο μάτι σίγουρα εκφράζει την αισιόδοξη αντίληψη του δημιουργού.
Η οπτική του Μητσόπουλου δεν αδιαφορεί για την τρικυμία του κοινωνικού χώρου. Την εισάγει, συμβολικά ή άμεσα, με το φως της νεότητας και πυξίδα το όνειρο.
Η οπτική του Μητσόπουλου δεν αδιαφορεί για την τρικυμία του κοινωνικού χώρου. Την εισάγει, συμβολικά ή άμεσα, με το φως της νεότητας και πυξίδα το όνειρο.
~Δήμος Χλωπτσιουδης
https://tovivlio.net
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου